Popravka metala

Metal repair in the automotive industry - Henkel Adhesives - Learn more about metal repair.

KAKO DA: POPRAVITE METAL

 

Prerada i obnavljanje predstavljaju bitne oblasti poslova u autolimarskim radionicama. Postoji veliki broj novih alata i rešenja koji olakšavaju ove poslove. Ovo uputstvo Vam pruža uvid u tehnike nanošenja hemijske zamene za kalaj na metalu i različite tretmane površina koji su dostupni za zaštitu površine. 

Kliknite na ove linkove i pogledajte prednosti

Konverzije površine za zaštitu od korozije

Metode nanošenja kalaja (kalajisanje, popravka hemijskom zamenom za kalaj)

Dodatne zaštita od korozije

Popravka metala: Dodatne informacije

Saznajte sve što Vam je potrebno da znate o popravci metala.

Nezaštićene metalne površine na karoseriji vozila su zaštićene konverzionim slojem u obliku fosfatnog premaza koji se nanosi u OEM radionici za farbanje i slojem elektroforetskog premaza. Oštećeni premaz može uzrokovati koroziju i mora se obnoviti.  

Tokom procesa popravke, pojedine aktivnosti, kao što su peskiranje, sečenje ili zavarivanje, mogu delimično ukloniti ili uništiti zaštitni premaz. Potrebno ga je obnoviti kako bi se povratio na prvobitan nivo zaštite. 

Dakle, na koji način se brzo i efikasno postiže visok nivo zaštite popravkom oštećenih premaza?

Popravka metala u industriji automobila - Tradicionalno konverziono premazivanje.

Tradicionalna metoda

  1. Pripremiti panel sa nezaštićenim čeličnim površinama i puniocem
  2. Ispustite gas 
  3. Očistiti sa TEROSON VR 20  ili Silicone Ex (koristi se u procesu farbanja)
  4. Naneti prajmer (sprejem ili pištoljem za nanošenje prajmera)
  5. Vreme sušenja je između 15 i 30 minuta
  6. Ukloniti višak proizvoda
  7. Očistiti ponovo sa  TEROSON VR 20 ili Silicone Ex 
  8. Očistiti alat za nanošenje ukoliko je korišćen pištolj za nanošenje
  9. Nastavite sa procesom farbanja
Popravka metala u industriji automobila - BONDERITE premaz za konverziju.

Metod korišćenja BONDERITE maramica

  1. Pripremiti panel sa nezaštićenim čeličnim površinama i puniocem
  2. Ispustiti gas 
  3. Očistiti sa TEROSON VR 20
  4. Obrisati nezaštićenim metalne površine sa BONDERITE M-NT 1455 maramicama
  5. Nastavite sa procesom farbanja u roku od nekoliko minuta (maksimalno 15 minuta)

Primena: Prednosti korišćenja metode sa BONDERITE maramicama

  • Brisanje u jednom potezu, nema potrebe za ispiranjem vodom (pranjem)
  • Jednostavna, čista i kontrolisana primena, za male površine, brzo i ekološki
  • Nema potrebe za mešanjem, mućkanjem ili za čišćenjem pištolja za nanošenje
  • Lako odlaganje kada je maramica suva, nema posebnog tretmana za odlaganje
  • Nema viška proizvoda
  • Nema čišćenja nakon nanošenja
  • Može se nanositi u komori za farbanje
  • Veoma dobre i za ivice i za površine brušene do nezaštićenog čelika / aluminijuma

Činjenice i prednosti BONDERITE M-NT 1455 maramica

  • Unapred navlažene maramice koje stvaraju konverzioni premaz koji ne sadrži hrom
  • Performanse sprečavanja rđe su dvostruko veće nego kod postojećih sistema
  • Povećavaju prijanjanje slojeva farbe i zaptivnih materijala
  • Bez hroma 
  • Nizak VOC
  • Zamenjuje wash / etch prajmer 
  • Efikasna zamena za cink premaz
  • H&S friendly

Napomena
BONDERITE M-NT 1455 maramice stvaraju konverziju koja se stvara reakcijom sa gore pomenutim metalnim površinama kojom se stvaraju prave hemijske veze. Tretirana površina pruža odličnu osnovu za organske završne slojeve, farbanje, mase za zaptivanje i većinu lepkova. Ova reakcija značajno poboljšava prijanjanje i otpornost na koroziju kasnije nanete farbe (uključujući prajmer gde se koriste višestruki sistemi za premazivanje), mase za zaptivanje i lepkovi. Proces konverzije BONDERITE M-NT 1455 maramica omogućava suvu primenu i ne zahtevaju naknadno čišćenje.

Raditi i ne raditi

Primenjivati na:

  • Aluminijumu
  • Cinku, legurama cinka
  • Retkim nezaštićenim metalima
  • CRS (hladno valjanom čeliku)
  • Galvanizovanom čeliku
  • Nerđajućem čeliku

Ne primenjivati na:

  • Prajmerima za farbu (1K ili 2K) 
  • Poliester puniocima za karoseriju 
  • Ostacima boje
  • Plastičnim delovima

Ne rastvarati!

Nakon konverzionog premazivanja sa BONDERITE M-NT 1455 maramicam naneti jednu od sledećih stvari

  • Elektroforetski premaz
  • Osnovni premaz
  • Prajmer
  • Punioc za boju
  • Mase za zaptivanje
  • Lepak

 

Napomena
Poliester punioci su razvijeni da imaju najbolje prijanjanje na nezaštićenim metalnim površinama. 

U sučaju udara i sličnih oštećenja na metalnim delovima, površinu je potrebno popraviti. Autolimarske radionice danas sve češće koriste kalajnu pastu za lemljenje. 

Mnogi učesnici u oblasti popravke i održavanje vozila traže rešenje za zamenu kalajne paste za lemljenje. Nova tehnologija kombinuje svojstva jednostavnog procesa sa svojstvima kalaja. 

Popravka metala u industriji automobila - Tradicionalna popravka korišćenjem kalajne paste za lemljenje.

Tradicionalno kalajisanje

Tradicionalna popravka je završena sa kalajnom pastom za lemljenje i otvorenim plamenom

  • Proces je ograničen na čelične površine 
  • Pasta za lemljenje sadrži olovo (teški metal)
  • Proces se izvodi pomoću otvorenog plamena
Popravka metala u industriji automobila - Hemijska zamena za kalaj, 5010 TR metod.

Hemijska zamena za kalaj – "5010 TR metod"

Nova tehnologija: spremni za upotrebu dvokomponentni proizvodi

  • Proces se izvodi na površinama od čelika i aluminijuma
  • Odlična svojstva oblikovanja
  • Ne sadrži težak metal
  • Nije potreban otvoreni plamen (bezbedniji rad, manje posla oko demontaže, itd.)

Napomena
Novi razvoj TEROSON EP 5010 TR kombinuje svojstva jednostavnog procesa sa ekološkim zahtevima.


Prednosti TEROSON EP 5010 TR hemijske zamene za kalaj

  • Dvokomponentna kartuša sa brizgaljkom za mešanje (nije potrebno ručno mešanje)
  • Lako i precizno nanošenje i tačno mešanje
  • Odličan za brušenje
  • Odlična otpornost na uleganje
  • Najbolje performanse za oblikovanje
  • “Hladno” nanošenje (bez otvorenog plamena)
  • Bez demontaže okolnih delova i komponenti, npr. bočnih vazdušnih jastuka, rezervoara, enterijera (nema rizika od uticaja otvorenog plamena na elektroniku ili druge osetljive komponente) 
  • Nema oštećenja elektorforetskog premaza, voska za konzervaciju ili boje

 

Činjenice i prednosti TEROSON EP 5010 TR

  • Dugo vreme za rad (oko 80 minuta)
  • Očvršćavanje materijala se može skratiti upotrebom opreme za zagrevanje (FlexiTherm) ili infracrvenog zagrevanja (maks. 60°C)
  • Niska gustina (lakši od kalaja)
  • Bez sakupljanja
  • Bez prajmera na čeliku i aluminijumu
  • Jedinstvena LED-free tehnologija, u skladu sa OES i potrebama bezbednosti

Konverzija površine radi zaštite od korozije

Popravka koja uključuje peskiranje, sečenje ili zavarivanje delimično skida ili uništava postojeći zaštitni premaz (fosfatni premaz nanet u OEM radionicama za farbanje zaštićen slojem elektroforetskog premaza).
BONDERITE M-NT 1455-W  je inovativno rešenje za obnavljanje konverzionog premaza na bezbedan i lak način.


BONDERITE M-NT 1455-W su maramice spremne za upotrebu 

  • Nije potrebna dodatna oprema
  • Nije potreban etch prajmer
  • Proizvod bez hroma

Kliknite ovde da biste videli primer primene:

Kako da koristite BONDERITE M-NT 1455-W

Popravka metala u industriji automobila - Konverzija površine radi zaštite od korozije.