Popravka plastike

KAKO DA:
POPRAVITE PLASTIKU


Saznajte sve o popravci branika, rupa i pukotina, kao i o popravci spojnica na enterijeru od pretretmana do nanošenja prajmera.

Kliknite na ove linkove i pogledajte prednosti popravke plastike.

Povećan značaj

Brza popravka

Održivost

Plastic Repair: Additional Knowledge

Learn everything you need to know about the subject of plastic repair.

Rešenja za pametnu popravku donose brojne prednosti u procesu popravke automobila za Vas i za mušteriju.

• Brz i jednostavan proces za većinu plastičnih delova (prvo: odrediti vrstu plastike!)

• Može se koristiti za sva oštećenja, npr. rupe, ogrebotine i pukotine

• Jedan lepak sa prajmerom TEROSON 150 koji deluje na većini tipova plastike

• Lepkovi visoke čvrstoće koji ispunjavaju OEM zahteve

• Može se prefarbati

Praktični primeri

Postoje mnogi plastični delovi na i u vozilu koji se mogu popraviti. Branici predstavljaju najčešći slučaj u popravci plastike.

Spoljašnji: Branici, blatobrani, spojleri, haube, vrata prtljažnika i rampe na kamionima, krovovi, vrata, bočni paneli i maske, itd.

Unutrašnji: Spojnice i žabice na maskama za npr. vrata i stubove

I jedni i drugi su uglavnom napravljeni od sledećih tipova plastike; PP/EPDM, ABS, GRB i PUR. 

Koje plastike mogu da se lepe?

Jednostavan način da saznate da li se određena vrsta plastike može lepiti ili ne jeste test sa kapljicom vode. Samo stavite kap vode na očišćenu plastičnu površinu koju je potrebno da popravite i sačekajte rezultat:

Popravka plastike za profesionalce - Sprovedite test sa kapljicom vode kako bi proverili koje plastike mogu da se lepe.

a)
• Kap ostaje u zaobljenom obliku
• Neaktivna površina
REZULTAT: NE MOŽE SE LEPITI bez posebnog pretretmana

b)
• Kap se poravnala
• Aktivna površina
REZULTAT: MOŽE SE LEPITI 

Mogu se popraviti


Branici

• Zbog većih dimenzija i farbanih branika, popravka je još ekonomičnija
• Polomljeni podupirači držača branika se takođe mogu popraviti
• Zadnja strana branika treba da bude dostupna (za dodavanje ojačanja)
• Popravljanje branika sa dvostrukim panelom sa šupljinama i PUR penom (npr. kod Ford automobila) je ograničeno ali je moguće
• Pukotine do 10 cm i rupe do 7 sm se mogu popraviti sa dobrim rezultatom

Spojnice

•  Popravka obično zavisi od ekonomske sposobnosti. 
•  Treba uzeti u obzir aspekt bezbednosti.

Ostalo

Blatobran, spojler, maska hladnjaka, kućište retrovizora ili oklop motorcikla
•  Ovi delovi se mogu popraviti sa odličnim rezultatima, ali proizvođači vozila preporučuju da se mora uzeti u obzir posebna vrsta oštećenja

NE MOGU SE POPRAVITI


Prednji farovi/spojnice

•  Iz bezbednosnih razloga popravka kučišta farova i polomljenih spojnica na prethodno određenim tačkama preloma se ne preporučuje

Rezervoari za gorivo

•  Proizvođači automobila striktno zabranjuju popravku rezervoara za gorivo.

Kućište hladnjaka

•  Sklop hladnjaka može dostići veoma visoke temperature.

Upotreba plastike u proizvodnji automobila je u porastu

• Manji troškovi materijala
• Savitljive osobine i vrste plastika
• Smanjenje težine vozila
• Otpornost na koroziju
• Bolji dizajn i aerodinamika su rezultat glatkih površina
• Smanjenje buke
• Visok potencijal za razvoj
• Mogu se reciklirati

Smanjenje troškova - osiguravajuća društva/klijenti

• Osiguravajuća društva pre popravljaju nego što menjaju
• Niža stopa osiguranja za popravke
• Kupci bez kasko osiguranja ne moraju da troše novac na nove delove

Prilika za dodatni posao za radionice

• Obezbeđena otpimalna iskorišćenost kapaciteta
• Profitna marža između cene popravke i stvarne cene
• Unapređena usluga privlači nove mušerije

Doprinos očuvanju životne sredine

• Smanjenje potrošnje goriva, smanjeno stvaranje CO2
• Nedovoljni kapaciteti za reciklažu
• Ušteda energije ostvarena recikliranjem
• Odlaganje odbačenih delova se naplaćuje
• Nova EG regulativa – Fond za reciklažu (proizvođač/potrošač)