DIREKTNO ZASTAKLJIVANJE

Direktno zastakljivanje

KAKO DA: PRIMENITE DIREKTNO ZASTAKLJIVANJE


Vetrobran je veoma važan deo dimenzionalne strukture vozila. Poboljšava se strukturalna krutost vozila i obezbeđuje se bolja zaštita putnika. Lepak je jedini način za montažu vetrobrana na karoseriju vozila.

Dodatne informacije o bezbednosti, metodama direktnog zastakljivanja i standardima koje poseduju testovi su prikazane u nastavku:

 

Testovi na udare i zahtevi proizvoda

Lagana konstrukcija i čvrstoća na uvrtanje

Višenamensko zastakljivanje

Funkcije dizajna

Direktno zastakljivanje: Dodatne informacije

Saznajte sve što Vam je potrebno da znate o direktnom zastakljivanju

Henkelovi lepkovi za direktno zastakljivanje nude visoke standarde u pogledu bezbednosti koji su rezultat višegodišnjeg aktivnog istraživanja i OEM iskustva.

  • Svi premijum proizvodi za direktno zastakljivanje iz TEROSON asortimana su dokazani prema realističnim testovima na udare i sertifikovani od strane TÜV Rheinland
  • Proces proizvodnje i kvalitet se konstantno prate od strane TÜV Rheinland.

Vetrobran apsorbuje deo energije izazvane udarom i drži vazdušni jastuk na odgovarajućem mestu. Da bi se osigurala bezbednost putnika u skladu sa bezbednim drive-away vremenom za vozila, lepak mora obezbediti pouzdano držanje vetrobrana na mestu u slučaju saobraćajne nezgode.
Bezbedno drive-away vreme zavisi od očvršćavanja i unutrašnje čvrstoće lepkova za direktno zastakljivanje.

Proces očvršćavanja

Jednokomponentni proizvod

Dvokomponentni proizvod

3-4 mm očvršćava u prvih 24 sata na 23°C sa relativnom vlažnosti od 50%.

 

Jednokomponentni poliuretanski lepkovi za direktno zastakljivanje očvršćavaju na sobnoj temperaturi i vlažnosti.
Stvaranje pokorice: 3-4 mm u prvih 24 sata na 23 ° C i relativnoj vlažnosti većoj od 50%.

Očvršćava kroz hemijsku reakciju komponentni A i B.
Henkelov dvokomponentni PU u potpunosti očvršćava za dva sata.

Dvokomponentni poliuretanski lepkovi za direktno zastakljivanje očvršćavaju usled hemijske reakcije komponenti A i B. Kompletno očvršćavanje sloja premaza je nezavisno od vlage i temperature vazduha (za brzine očvršćavanja pogledajte tehnički list proizvoda).

Poboljšani standard testa bezbednosti je oko 4 puta strožiji.

Svi Henkelovi proizvodi za direktno zastakljivanje su testirani u skladu sa jednim od sledeća dva standarda.

Standard testa za bezbedno drive-away vreme lepkova za direktno zastakljivanje:
FMVSS 0 = 50 km/h i 100 % čeoni udar ili Evropski standard = 64 km/h i 40 % preklapanje.

Američki standard (FMVSS 208/212)
(50 km/h, 100 % čeoni udar)

Poboljšan standard testa na udare
(64 km/h, 40 % preklapanje) = 40 % širine najšireg dela vozila (nisu uključeni bočni retrovizori)

Komponente karoserije vozila sa izraženim kapacitetom opterećenja (delovi obojeni narandžastom bojom) su posebni noseći stubovi sa visokim stepenom čvrstoće i krutosti. Različiti dizajni lagane karoserije vozila koriste tanje čelične panele kako bi se smanjila težina vozila.

Očuvanje ukupne čvrstoće na uvrtanje karoserije se postiže postavljanjem većih zahteva na vetrobran. Vetrobran na ovaj način pomaže da se osigura krutost karoserije vozila.

Lepkovi za direktno zastakljivanje mogu povećati strukturalnu krutost do 40 %

Vetrobran automobila u kombinaciji sa jakim (visokog modula) lepkom za direktno zastakljivanje daje značajan doprinos ukupnoj čvrstoći na uvrtanje karoserije vozila.

Visok modul smicanja lepka (>2.5 MPa) povećava čvrstoću na uvrtanje karoserije vozila.

Lepak visokog modula za direktno zastakljivanje se naročito preporučuje za sprečavanje korozije. Korišćenje proizvoda sa niskim modulom može dovesti do opterećenja na liniji lepljenja i može čak dovesti do pucanja spojeva. Korozija može nastati za vrlo kratko vreme unutar karoserije i može biti neprimećena. Svaka korozija smanjuje stabilnost karoserije.

Definicija modula smicanja:

Mera unutrašnje čvrstoće lepka (merena u MPa) u odnosu na istezanje 10% (G10) ili 20% (G20).

Henkelovi proizvodi za direktno zastakljivanje označeni kao HM (visok modul) poseduju modul čvrstoće na smicanje veći od 2.5MPa koji preporučuje većina proizvođača automobila.

Da bi se osigurala funkcionalnost integrisanih auto antena i sistema za grejanje, preporučuje se lepak za direktno zastakljivanje sa niskim stepenom provodljivosti.

Lepkovi za direktno zastakljivanje sa niskim stepenom provodljivosti se preporučuju od strane većine proizvođača automobila. Pogledajte karaktersitiku HMLC na proizvodu (visok modul nizak stepen provodljivosti).

Zaštita od galvanske korozije i kontaktne korozije na aluminijumskim karoserijama vozila.

Konektor na koji je nanet lepak koji poseduje električnu provodljivost, omogućava prolazak struje kroz konektor. Ovo će uticati na prijanjanje boje, što dovodi do prodiranja vlage i izazivanja korozije.

Nema uticaja na kvalitet prijema radio aparata, TV, mobilnih telefona, interneta, sistema navigacije, itd.

Definicija:

Električna provodljivost / otpornost

  • Mera sposobnosti materijala da provodi električnu struju.
  • Niža provodljivost veća otpornost izolacije.
  • Merna jedinica Siemens/cm (e.g. 10-10)

 

Električni otpor

  • Mera sposobnosti materijala da pruži otpor protoku električne struje kroz sebe.
  • Što je veći otpor bolja je izolacija.
  • Merna jedinica Ohm x cm (e.g. 1010)

Evolucija metoda ugradnje stakala na vozilima u koje spadaju vetrobrani, zadnje staklo i prozori sa strane.

Sistem montaže pomoću gume
Vetrobran je montiran i zaptiven pomoću izlivene gumene zaptivke, npr. na kamionima, autobusima, bagerima.

Sistem montaže pomoću butil trake
Lepljiva butil traka se koristi za učvršćivanje vetrobrana na prirubnicu karoserije.

Uz pomoć savremenih lepkova, Henkel nudi potrošačima poboljšana rešenja za direktno zastakljivanje koja pružaju brojne prednosti u odnosu na starije metode primene.

Vetrobrani lepljeni poliuretanom
PUR lepak se koristi za lepljenje vetrobrana na prirubnicu, čime se postiže 100% zaptivanje.

  • Maksimalna bezbednost putnika zahvaljujući pravilnom otvaranju vazdušnog jastuka
  • Značajno povećana čvrstoća na uvrtanje
  • Poboljšana aerodinamika zbog upuštenih stakala/karoserije