
Sledeći nivo bezbednosti
Henkel je na posebnom događaju demonstrirao snagu i delotvornost svojih rešenja za popravku automobila. U saradnji s crashtest-service.com (CTS) u Minsteru u Nemačkoj, kompanija Henkel je kupcima, kao i predstavnicima vlasti, osiguravajućim društvima i organizacijama za prevoz predstavila svoj opsežan asortiman proizvoda visokog dejstva. Vrhunac dana bila je simulacija saobraćajne nesreće uživo (crash test). Vetrobransko staklo automobila zalepljeno je lepkom Teroson za direktno lepljenje, a potom je simuliran sudar samo 30 minuta nakon ugradnje vetrobranskog stakla.
U EU je obavezno da svi novi automobili tokom crash testa ispune jasno definisane bezbedonosne norme. Jedna od situacija koja se tim testovima simulirala bio je takozvani delimični frontalni sudar s pomakom, koji dovodi do više smrti i ozbiljnih povreda nego bilo koja druga vrsta nesreće. NCAP (New Car Assessment Program, Program procene novih automobila) propisuje da se sudar automobila mora testirati i analizirati pri brzini od 64 km/h i stopi pomaka od samo 40 posto od granice deformacije.
„Vetrobransko staklo ima vrlo važnu ulogu u frontalnim sudarima jer doprinosi čvrstoći vozila i tokom sudara podržava vazdušni jastuk”, objasnio je Kouroš Bahrami, potpredsednik Korporativnog odeljenja Henkelove poslovne jedinice Adhezivi tehnologije. „U kontekstu nesreće mora se uvek garantovati potpuna funkcionalnost putničkih vazdušnih jastuka.”
Kako bi demonstrirao delotvornost svojih proizvoda za popravku automobila, Henkel je izveo simulaciju saobraćajne nesreće ovog tipa u skladu s normama za nova vozila, ali koristio je polovni automobil kompaktne klase. Tokom događanja gosti su najpre mogli posmatrati zamenu vetrobranskog stakla. Henkelovi stručnjaci upotrebili su lepak Teroson PU 8730 HMLC za lepljenje novog vetrobranskog stakla na vozilo za testiranje. Zahvaljujući inovativnom lepku, automehaničarske radionice mogu završiti ugradnju vetrobranskog stakla za samo 10 kratkih minuta, a nakon još samo 30 minuta vozilo je moguće voziti bez opasnosti. Nakon isteka tog vremena, stručnjaci iz CTS-a simulirali su delimični frontalni sudar s pomakom, u skladu s normama EU za nova vozila. Rezultati su pokazali da je vetrobransko staklo zalepljeno lepkom Teroson ne samo izdržalo ekstremne uslove simulacije saobraćajne nesreće, već su i izmerene vrednosti odgovarale onima koje su potrebne za ispravnost vazdušnog jastuka.
„Pomoću ove neobične simulacije saobraćajne nesreće želeli smo našim kupcima, ali i onima koji donose ključne odluke, poput osiguravajućih društava i drugih važnih organizacija, jasno da pokažemo o čemu se zapravo radi. Cilj nam je bio da publici omogućimo da da kroz stvarno iskustvo s lepkom Teroson sopstvenim očima dožive delotvornost naših rešenja”, objasnio je Bahrami. „Bezbednost je na prvom mestu kad je reč o popravci automobila. Stoga je od izuzetne važnosti da korisnici u potpunosti veruju našim proizvodima.”
Uz proizvode za direktno lepljenje, Henkel je predstavio i širok asortiman inovativnih rešenja iz Teroson-a i Loctite-a za popravku i održavanje automobila. Asortiman obuhvata rešenja za popravku karoserije vozila, ugrađenih delova i mehaničkih sistema, kao i završne premaze, sredstva za površinsku obradu i čišćenje pa čak i sveobuhvatna rešenja za zaštitu od korozije i trošenja.














